پردیس امام محمد باقر(ع) بجنورد

جشن میلاد یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) در پردیس امام محمد باقر(ع) برگزار شد

جشن میلاد یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) در پردیس امام محمد باقر(ع) برگزار شد. حجت الاسلام جمالی در این مراسم با تشریح فضائل و مناقب آن امام همام اظهار داشت: اگر خود را شیعه ائمه اطهار می دانیم، باید سیره و سبک زندگی آن بزرگان را الگوی خود قرار دهیم، در غیر این صورت بهره ای از معارف اهل بیت نبردهایم.

وی با اشاره به این که آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت برگرفته از مفاهیم عالی دینی، قرآنی و نبوی است، خاطر نشان کرد: با این اوصاف حرکت در مسیر اهل بیت، برابر با عمل به آموزه های دینی، قرآنی و نبوی خواهد بود، بنابراین حضور در این سرزمین مبارک را غنیمت بشمارید.

حجت الاسلام جمالی در ادامه با اشاره به احادیثی از امام حسن عسکری (علیه السلام) گفت: آن حضرت فرموده اند؛ امانت مردم را رد کنید، چه مؤمن باشد و چه فاسق، این حدیث مبارک نشان از اوج نگرش اهل بیت نسبت به مکارم اخلاقی است.

این خطیب با تأکید بر این که خیانت در امانت از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی نیز مذموم است، تصریح کرد: پیامبران که رهبران جامعه دینی هستند و در همه ابعاد، پیوسته باید الگوی زیبا و کامل زندگی و معونیت باشند در قرآن کریم به عنوان امانتداران و انسان های امین معرفی شده اند.

این جشن که با حضور گسترده دانشجومعلمان همراه بود؛ با مولودی خوانی سعید شاعری یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت پایان یافت


نظرات کاربران