پردیس امام محمد باقر(ع) بجنورد

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

سامانه ثبت نام برای برگزاری آزمون جامع (اصلح) مهارت آموزان از امروز فعال شد

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از فعال شدن سامانه ثبت نام آزمون در سامانه متمرکز هوشمندسازی این دانشگاه از امروز یک شنبه 13 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان با تاکید بر برگزاری آزمون جامع روز جمعه اول شهریورماه سال جاری به طور همزمان در 31 استان کشور، از فعال شدن سامانه ثبت نام آزمون درسامانه متمرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان ( سامانه هدف) خبر داد و تصریح کرد: با فعال شدن این سامانه از ساعت 12 ظهر امروز یک شنبه 13 مرداد ماه، مهارت آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به تأیید مشخصات و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

کچوئیان، بارگزاری یک تصویر پرسنلی اسکن شده و دارای کیفیت از جانب مهارت آموز در سامانه ثبت نام را الزامی خواند و گفت: سامانه ثبت نام صرفا برای مهارت آموزانی که بنا بر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه و بر اساس آیین نامه های آموزشی دوره مهارت آموزی، مجاز به شرکت در آزمون کتبی تشخیص داده شده اند، فعال خواهد بود.

وی، خطاب به افرادی که این سامانه برای آن ها فعال نخواهد بود گفت: این افراد می توانند هر گونه اطلاعات در خصوص وضع آموزشی خود را از آموزش محل تحصیل خود، استعلام کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در ادامه با معرفی همه مراکز استانی به عنوان حوزه برگزار کننده آزمون جامع، به تشریح ضوابط انتخاب محل آزمون مهارت آموزان در سامانه ثبت نام پرداخت و با تاکید بر این که مهارت آموزان به هیچ عنوان مجاز به تغییر و جا به جایی محل آزمون خود به استان تهران نیستند گفت: مهارت آموزان سایر استان ها امکان انتخاب حوزه تهران را به عنوان محل آزمون خود ندارند، اما مهارت آموزان استان تهران می توانند در صورت تقاضا برای شرکت در آزمون، در دیگر استان های کشور نیز ثبت نام کنند.

دکتر کچوئیان، خاطر نشان کرد: در صورت انتخاب استان تهران توسط مهارت آموزان به عنوان محل آزمون، این انتخاب حذف و بر اساس استان محل تحصیل پودمان دوم، برای تعیین محل آزمون وی، تصمیم گیری خواهد شد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در خصوص آن تعداد مهارت آموز که تحت هر شرایطی موفق به ثبت نام در تاریخ اعلام شده نشوند و یا نتوانند محل آزمون خود را انتخاب کنند گفت: این افراد با توجه به ظرفیت استان های اطراف محل مهارت آموزی، در یکی از مراکز آزمون ساماندهی و موقع دریافت کارت ورود به جلسه نیز محل آزمون به آن ها اعلام خواهد شد.

وی، با اشاره به ارسال شدن دفترچه های آزمون مهارت آموزان برای استان های انتخابی و تعیین شده، هر گونه جا به جایی محل آزمون پس از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 16 مرداد ماه را به هیچ عنوان امکانپذیر ندانست و یادآور شد: جا به جایی محل آزمون ثبت شده بر روی کارت ورود به جلسه مهارت آموز نیز امکان پذیر نخواهد بود و همه مهارت آموزان موظف هستند برای شرکت در آزمون به همان حوزه تعیین شده خود مراجعه کنند.

استاد دانشگاه، شروع فرایند اجرایی آزمون روز جمعه، اول شهریور ماه را ساعت 8 صبح اعلام کرد و گفت: در این آزمون، سؤالات نمره منفی ندارد و همه مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون می توانند پاسخگوی همه سؤالات باشند.

دکتر کچوئیان، طراحی و تدوین طرح های مختلف مرتبط با تدریس و تربیت را از جمله توانایی های مهم معلمی برشمرد و با اشاره به اثر مثبت توانایی نوشتن تأملی یا بازتابی در آزمون عملکردی، خطاب به مهارت آموزان اظهار داشت: به کمک نمونه موقعیت های عملکردی و سرفصل دروس رشته خود، با شبیه سازی سناریوها و تمرین و ممارست در نوشتن پاسخ کامل سناریوها، توانایی نوشتاری خود را ارتقاء بخشند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، پاسخ های تشریحی شرکت کنندگان در آزمون عملکردی رشته زبان انگلیسی را به صورت انگلیسی ضروری خواند و افزود: علاوه بر این مهارت آموزان این رشته باید پاسخگوی سوالات مشترک خود با سایر رشته ها باشند.

کچوئیان عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در پایان ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 16 مرداد ماه جاری را مهلت و زمان پایانی ثبت نام مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون جامع اعلام کرد.


نظرات کاربران