پردیس امام محمد باقر(ع) بجنورد

همایش سبک زندگی اسلامی در همسرگزینی و مهارتهای زندگی برگزار گردید.

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد در همایش سبک زندگی اسلامی در همسرگزینی و مهارتهای زندگی در جمع دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: اگر بخواهیم دین مبین اسلام را به صورت کلان معرفی کنیم؛ می شود گفت که اسلام خلاصه ای از ارزش های کلیدی و کلید ارزش ها است.

وی اضافه کرد: در این بین کلید ارزش ها همان ولایت است که اگر در زندگی به آن توجه عملی داشته باشیم؛ در واقع به گنجینه معرفت ها و ارزش های اسلامی دست یافته ایم.

حجت الاسلام یعقوبی بر یادگیری و اجرای مسائل دینی از سوی دانشجویان نیز تأکید کرد و گفت: دانشجویان مراقب باشند تفریحات آنها گناه آلود نباشد و خدای ناکرده آنها را از آموزه های اسلامی و دینی دور نکند.

 امام جمعه بجنورد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج آسان گفت: پیروی از ارزش های راستین دین اسلام و سیره عملی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زمینه ازدواج را می توان بهترین الگو برای نسل جوان جامعه دانست.

وی با اشاره به اهمیت امر ازدواج و الگو گیری از ازدواج حضرت زهرا و حضرت علی(ع) بیان کرد: ازدواج به هنگام، آسان و به دور از هر چشم و هم چشمی و آلودگی به گناه از معیارهایی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام یعقوبی هزینه های سرسام آور ازدواج را باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان دانست و گفت: اگر زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، قطعاً این قشر نیز از مفاسد اجتماعی دور می شوند.

وی افزود: ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن دختران و پسران از گناه است، به همین دلیل خانواده ها باید در امر ازدواج از سخت گیری و مهریه های سنگین بپرهیزند.

امام جمعه بجنورد  با اشاره به اینکه اهمیت حیاء و حجاب و عفت و طهارت نفس، نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد، اظهارداشت: اسلام دارای نکات اجتماعی و تقوایی است که اگر به آنها دقت شود در زندگی تحول اساسی بوجود می آید.

دکتر حبیب صفرزاده سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) هم در این همایش بر سبک زندگی اسلامی در همسرگزینی و مهارتهای زندگی تاکید نمود و گفت: متأسفانه در برخی خانواده ها،جوانان به سبب ادامه تحصیل از ازدواج منع می شوند، در حالی که  ازدواج و ادامه تحصیل هیچ گونه منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی افزود: توجه به نیاز های اساسی شما جوانان عزیز  به عنوان موتور محرک جامعه نقش مهمی در توسعه یافتگی کشور و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

دکترصفرزاده صرف هزینه های گزاف و بی مورد در مراسم عروسی را غیرضروری خواند و افزود: متاسفانه سخت گرفتن ازدواج و هزینه های گزاف و بی مورد منجر به بالا رفتن سن ازدواج در کشور شده است. لذا انتظار است ان شاء ا... در آینده نزدیک  توسط  شما دانشجویان عزیز ازدواج آسان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) اظهارداشت: در سبک زندگی اسلامی قوانین و احکام الهی حاکم است،بنابراین برای نهادینه شدن آن باید از پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) الگوگیری کرد.


نظرات کاربران