پردیس امام محمد باقر(ع) بجنورد

آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان از یکشنبه 27 مهر ماه

حجت الاسلام و المسلمین دادگر به نقل از رئیس محترم ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد: آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان از یکشنبه 27 مهر ماه/ وام یک میلیون تومانی برای زائرین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، به نقل از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در سال گذشته 17500 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور با همکاری بعثه و سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی، با اشاره به درصدبالای اظهار رضایتمندی دانشجویان از کیفیت اعزام های این ستاد،در نظر سنجی های به عمل آمده، افزود: برنامه های فرهنگی عمره در سه مقطع قبل، حین و بعد از سفر با ارسال بسته های فرهنگی برای زائرین دانشجو پیش بینی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، به نقل از رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه های فرهنگی بعد از سفر گفت: به منظور تداوم ارتباط با دانشجویان و برای حفظ معنویت سفر عمره، اقدامات زیادی صورت گرفته است. در این راستا،همایش از بهشت تا بهشت با حضور3200 نفر از دانشگاهیان عمره گزار 93 شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار شده است. وی، در خصوص سهمیه عمره دانشگاهیان در سال جاری گفت:با پیگیری های ستاد عمره از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری 17500 سهمیه به ستاد اعلام شده که در این مرحله 15 هزار نفر از دانشجویان و 2500 نفر از اساتید به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و ما در تلاش هستیم تا با توجه به آثار معنوی و معرفتی این سفر سهمیه ویژه ای را نیز به دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، افزود:ثبت نام دانشجویان برای عمره، از روز یک شنبه 27 مهر لغایت 10 آبان ماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir در سه گروه اساتید،دانشجویان برادر مجرد و متاهلین آغاز خواهد شد و قرعه کشی بعد از عاشورای حسینی به صورت اینترنتی انجام و زائرین اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

وی، همچنین، به نقل از رئیس ستاد عمره دانشگاهیان به تفاوت اصلی عمره دانشگاهیان در سال جاری با سال های قبل اشاره کرد و گفت: دانشجویان اصلی و ذخیره ای که در قرعه کشی انتخاب می شوند، باید دوره های آموزش مجازی را طی کنند و در صورت موفقیت در این دوره ها، مجاز به اعزام به سرزمین وحی خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در خصوص زمان اعزام دانشگاهیان به عمره گفت: اعزام ها از اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت که این زمان هنوز قطعی نشده است.

وی، خاطرنشان کرد: هزینه ی نهایی عمره، امسال هنوز مشخص نشده است و بعد از قیمت گذاری سازمان حج به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در خصوص ارائه تسهیلات به زائرین دانشجو گفت: با انعقاد تفاهم نامه ستاد عمره با بانک تجارت مقرر شد به دانشگاهیان اعزامی به عمره و عتبات 1 میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق گیرد.

وی، به نقل از رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعزام خواهران به عمره گفت: هنوز مشکل اعزام خواهران مجرد به عمره حل نشده است و فقط متاهلین به عمره اعزام خواهند شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، افزود: دانشجویان متاهل که اخیرا ازدواج کرده اند در قرعه کشی دارای اولویت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، به نقل از رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص افزایش سهمیه عمره گفت: باتوجه به اینکه 6 میلیون نفر از مردم در نوبت اعزام به عمره هستند امکان اخذ سهمیه بیشتر از سازمان حج وجود ندارد و در حال حاضر بیشترین سهمیه بدون نوبت در اختیار دانشجویان است.

وی، گفت: دانشگاهیان در دوران تحصیل و تدریس فقط یکبار می توانند از سهمیه عمره دانشگاهیان استفاده کنند، همچنین دانشجویانی که در دوره مجردی به عمره اعزام شده اند امکان اعزام به صورت متاهلی را نخواهند داشت.

شایان ذکر است، ثبت نام دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات از 20 مهرماه در سایت لبیک آغاز شده و تا 26 مهرماه ادامه خواهد داشت و در این دوره 4200 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام و با توجه به استقبال کم نظیر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و کارکنان و اساتید این دانشگاه احتمالا 2000 نفر از آنها از دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

cfu.ac.ir


نظرات کاربران