گفتمان دینی مهدویت در پردیس امام محمدباقر(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام مظاهری سیف درجلسه گفتمان دینی با موضوع مهدویت در جمع دانشجویان پردیس امام محمدباقر(ع) بجنورد گفت: بی شک سخن گفتن و ادعا کردن از بزرگ ترین شخصیت روی زمین و رمزآمیزترین موجود عالم هستی، شخصی که تمام ادیان مژده آمدنش را داده اند و تمام جهانیان منتظر آمدنش هستند، بسیار جذاب است و نه تنها افراد متدین بلکه توجه دیگران را هم از باب ماجراجویی و کنجکاوی به خود جلب می کند. استقبال قابل توجه مردم، سبب می شود برخی شبکه ها در پی سازماندهی به اقدامات مدعیان دروغین برآیند.
وی به بیان علل و زمینه های اجتماعی پیدایش و گرایش به عرفان ها یا جنبش های معنوی نوظهور پرداخت و با اشاره به ظرفیت ها و شکل گیری روندهای اجتماعی جامعه در فاصله زمانی چهل سال پیش و ضعف دینداری مردم در آن دوره، گفت: علل پیدایش عرفان های کاذب را تنها از منظر پس از انقلاب بررسی نکنیم، چراکه ضعف بنیادهای دینی و عدم هنجارهای دینی در گذشته در این زمینه مؤثر بوده است.
حجت الاسلام مظاهری سیف اظهارداشت: مهمترین چیزی که می تواند ما را به معنویت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برساند، تدبر در قرآن است که معانی آن پایان پذیر نیست و در مرحله بعد، عمل به آن است، به طوری که زندگی ما تبدیل به قرآن عملی شود که البته نیازمند استفاده از سخنان و سیره پیامبر (ص)و اهل بیت (ع) می باشد.
وی بیان داشت: آرامش در معنویت اسلامی، هدف نیست، بلکه دستاوردی است که انسانی که به زندگی معنوی روی می آورد، آن را تجربه می کند و به میزان رشد و شکوفایی معنوی اش، هرچه بیشتر و بیشتر از این آرامش برخوردار می شود. این آرامشی است که اعماق روح انسان را سیراب می کند، نه آرامشی که در سطح ذهنی باقی می ماند و به کاهش کنشها و فرایندهای ذهنی محدود می شود، چنانچه در بسیاری از معنویتهای نوظهور و سبکهای مدیتیشن می بینیم؛ به طور مثال هدف یوگا، توقف ذهن می باشد یا در عرفان سرخ پوستی و آثار کاستاندا، همین موضوع توقف ذهن مطرح می شود، بنابراین در معنویتهای نوظهور اعم از شرقی و غربی آن، آرامش را در سطح ذهن جست وجو می کنند و نه در اعماق روح.
وی درپایان به سئوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داد و دانشجویان را در زمینه فرهنگ مهدویت و ترویج وگسترش فرهنگ دینی و معنویت ارائه طریق نمود.
عباس کیفی بجستانی مسئول فرهنگی پردیس هم ضمن تبریک سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهـدی مـوعـود(عج) به اساتید و دانشجویان گفت: امام زمان(عج)، قلب و قطب عالم امکان، خلیفه خدا و حجت او بر روی زمین است، زمین هیچ گاه از او خالی نیست، چرا که او مدار عالم وجود و محور چرخش کائنات است و ساحت مقدس امام مجرای فیض الهی و سرچشمه هدایت در جهان تکوین و تشریع است.
وی افزود: بی گمان اکمال جهان هستی بدون او محقق نمی شود، او همان انسان کاملی است که همه اشیاء تحت سیطره او هستند و درعصر حاضر وجود حضرت بقیه الله مصداق اکمل و آن تجلی اعظمی است که جهان آفرینش از او بهره مند است.
کیفی بجستانی تصریح کرد: در روایات شیعه و سنی آمده است که انتظار حضرت ولی عصر(عج) از ارزش فراوانی برخوردار است و حضرت زین العابدین(ع) نیز می فرمایند انسانهایی که در زمان غیبت به سر می برند و امام حجت را قبول و منتظر ظهورش هستند از مردم هر زمانی افضل و بالاترند.
مسئول فرهنگی پردیس امام محمدباقر(ع) بجنورد درباره اثبات مهدویت در قرآن گفت: خداوند در قرآن استقرار حکومت حق و عدل را امری حتمی و مسلم دانسته است اما تا عموم جوامع اسلامی به سوی صلاح حرکت نکنند و روح تقوا، جهاد، صبر، توکل و ایثار بر سرشان سایه نیفکند زمینه ظهور مصلح کل و منجی بشر در جهان فراهم نخواهد شد. وعده های الهی ضمانت اجرایی و قطعی بودن انقلاب عدالت گستر حضرت مهدی(عج) را اثبات کرده است.